Vårt verksted har i flere år vært ledende på dynokjøring og mapping av både RR-sykler, MX/Enduro samt mange typer jobber også for gate. Vi har aldri fokus på mest mulig antall hestekrefter, ikke engang på en Roadracingsykkel som kun er til konkurransebruk.

Istede fokuserer vi på at sykkelen svarer med en gang på gasspådrag og blir lettere å få med seg ut av sving og man kommer dermed raskere rundt banen også.

Vi justerer innsprøytningssystemet slik at sykkelen vil gå med riktig bensinblanding uansett turtall/gasspådrag, samt at tenningssystemet vil fungere optimalt med de bensintypene vi bruker her i Norge.

Økt effekt/moment blir ofte en positiv bivirkning av dette, men mye viktigere er at sykkelen blir jevnere og kjøre, og får bedre gassrespons. En typisk effektøkning på f.eks en ny ZX10R kan være alt fra 1-5hk med slike justeringer, mens føreren vil oppleve det som en helt annen sykkel å kjøre da gevinsten sjelden er i toppeffektområdet.

Toppmoderne dynorom

Vårt dynorom er unikt i Norsk sammenheng da vi har mulighet for vindkontroll hvor vi trinnløst kan sette vindhastighet fra 20 til ca 130 km/t for å simulere ulike forhold og hastigheter. Vi har selvfølgelig også justerbar brems på dynoen som både kan simulere motbakker, låse sykkelen på et visst turtall eller kjøre steptester for å få hele registeret optimalt. Ta kontakt om du vil høre mer om våre tjenester eller bestille en time.